לפני שמתחילה שנת הלימודים עמל צוות ההוראה במשך זמן רב על תכנון הפעלות לבתי ספר. במהלך שנת הלימודים העמוסה חשוב לספק לילדים לא רק כלים לימודיים וידע, אלא גם פעילויות מהנות ומרחיבות אופקים. זו יכולה להיות הפסקה פעילה שבה מוצעות לילדים פעילויות ספורטיביות שונות או ביקור בגן חיות. אך כולנו יודעים שמוסיקה קצבית וטבעית תורמת יותר מכל להתפתחות החשיבה השכלית, ולכן מורים רבים מעדיפים לארגן פעילויות מוזיקליות כמו מעגלי תיפוף.

הפעלות לבתי ספר – סוד התיפוף

אלה כמה סיבות טובות לשלב פעילות תיפוף כהפעלה לבית ספר:

  • רכישת מיומנות – התיפוף אינו רק פעילות מהנה, אלא גם מיומנות שיש לרכוש. צוות המוזיקאים המקצועי מלמד את הילדים את יסודות התיפוף וחושף בפניהם את יופיו של הכלי. לאחר הפעילות יהיו ילדים שירצו להמשיך ללמוד תיפוף באמצעות מורה פרטי או בלמידה עצמית.
  • חיבור אל הטבע – בימינו הילדים נחשפים אל המוסיקה בעיקר דרך אזניות המחוברות אל המחשב או אל המכשיר הסלולרי שלהם. התוף מאפשר להם להתנתק מהאלקטרוניקה ולהיחשף אל הצלילים הטבעיים של מערכת התופים המחברים אותם אל רשרוש העצים ואל קולות פלגי הנחל הניתזים על הסלעים.
  • פעילות מגבשת – אחת ממטרותיהן העיקריות של הפעלות לבתי ספר היא גיבוש הילדים. במסגרת פעילות גיבוש לומדים הילדים לעבוד יחדיו כצוות, ואין פעילות מגבשת יותר מלנסות ליצור יחד מקצב ייחודי באמצעות מעגל תופים.
  • להכיר עולמות שונים – התיפוף מאפשר לתלמידים להכיר תרבויות שונות שמקורן בארצות כמו אפריקה או הודו. בארצות אלה התוף הוא כלי נגינה מרכזי בטקסים והופעות, והוא מתמזג באופן מושלם עם הטבע הפראי של המקום.

צלילי עולם – רעיון להפעלה המושלמת

אם אתם מחפשים הפעלות לבתי ספר, מרגישים שכבר מיציתם פעילויות כמו בריכה או מסלול הליכה, ואתם מעוניינים בפעילות מעשירה ומרתקת, הצוות של צלילי עולם ישמח לעזור לכם. הצוות המקצועי מתמחה באמנות התיפוף, והוא יוכל לחשוף את הילדים לכלי הייחודי, תוך הכוונה ולימוד באופן מיומן וסבלני. הפעילויות של צלילי עולם מתאימות הן לילדי הגן והן לילדים הלומדים בבית הספר היסודי, והן מחולקות לפי גילים: לימודי תיפוף לכיתוב א-ב, ג-ד, ה-ו. כמו כן, הפעלות התיפוף מתאימות כסדנה עבור ילדי הקייטנה.

הפעלות לבתי ספר

הפעלות לבתי ספר ניתנות במסגרות תל"ן  (תכנית לימודים נוספת) / גפ"ן (גמישות פדגוגית ניהולית) המאפשרת לכל מנהל בי"ס יסודי וחטיבה לבחור תכנים להעשרה שיועברו במסגרת בית הספר, בין אם בשעות הלימודים ובין אם כפעילויות המוצעות בשעת אחה"צ. ובהזדמנויות אחרות. הן נועדו להעשיר את תכני הלימוד, ובנוסף, ליצור חוויות חדשות ומיוחדות. ניתן למצוא הפעלות שונות שרבות מהן הן בתחום המוזיקה. לצלילים שירה, נגינה ופעילות מוזיקלית אחרת יש השפעה מדהימה על הנפש ובכך יתרונם. "צלילי עולם" סדנאות תוכן ומופעים מוזיקליים עוסקת בתחום וניתן לקבל אצלה מידע חשוב.

הפעלות לבתי ספר – מקוריות ונעימות

הפעלות לבתי ספר הקשורות למוזיקה כפי שמציעה צלילי עולם" כתוכניות שנתיות או חד פעמיות  הן נעימות ומרגשות מאוד לתלמידים עצמם, למורים ואפילו להורים. הן תורמות ליצירתיות, לגיבוש, ללימוד, להכרת תכני מוזיקה מכל העולם ומהנות מאוד את המשתתפים בהן. הן מועברות במסגרת של סדנאות, קורסים, סיפורים ופעילויות קבוצתיות נוספות. צריך לציין, כי הפעלות במסגרת תל"ן ממומנות על ידי ההורים למעט מקרים בהם התלמידים נמצאים במסגרת חינוך מיוחד. ההורים אינם מחויבים להסכים לקבלת תוכניות אלו אבל רבים, דווקא, רוצים בה לאור היתרונות שהן מספקות. צריך עוד להוסיף, כי רבות מההפעלות מאושרות על ידי משרד התרבות ומהוות חלק בלתי נפרד מסל התרבות לגנים ולבתי ספר. הדבר אך מוסיף לאטרקטיביות שלהן.

תכנים מגוונים ומשמעותיים

הפעלות לבתי ספר שנחשבות מבוקשות מאוד הן נגינה בצוותא על כלים שונים. במיוחד על כלי הקשה מגוונים. המאפיין אותן הוא ביכולת לשלב את כל המשתתפים כצוות מנגן בצוותא אבל גם האפשרות לביטוי בנגינה עצמית. קיימות סדנאות תיפוף על תופים. אחרות הן סדנאות כלי הקשה על חפצים פריטים שונים דוגמת: בקבוקים, דליים, מכלי מים, צינורות ואביזרים אחרים המשמיעים צלילים מגוונים. כאן ניתנת האפשרות לתופף ולנגן במקצבים שונים שחלקם מגיעים גם ממקומות רחוקים בעולם. כך, שכאן משולבת גם חווית לימוד מעשירה. ניתן לשלב את הסדנאות במופעים שונים שלכל אחד נושא מקורי אחר.

יוצרים מוסיקליים בעלי מוניטין

"צלילי עולם" סדנאות תוכן ומופעים מוזיקליים עוסקת ומומלץ להשתתף בסדנאות, הרצאות ופעילויות נוספות שהיא מעבירה. היא פעילה במוסדות חינוך אחרים, מעניקה שירותי מוזיקה לאירועים מיוחדים ואחרים, מעבירה סדנאות גיבוש לארגונים ועוד. מנהליה הינם בעלי ידע רב וניסיון עשיר המגיעים ממתן שירותים מהנים ללקוחות רבים לאורך זמן ועוד. הם ישמחו לשרת כל לקוח חדש.

הפעלות לבתי ספר

לפרטים והזמנות
מלא/י את הפרטים הבאים:


    רוצים להתייעץ? לחצו כאן ומלאו פרטיכם
    לפרטים והזמנות מלא/י את הפרטים הבאים: