תכנית צלילי עולם לבתי ספר יסודיים לפי שכבות הגיל

מטרת התכנית הנה מתן כלים רגשיים מוזיקליים ערכיים והעשרתיים לכל התלמידים. פיתוח אישיות הילד והילדה, פיתוח היצירתיות וכישרונותיהם השונים ומתן תשומת לב מיוחדת לביטוי האישי של כל אחד מהתלמידים בהקשר של הקבוצה התומכת, ביה"ס, והקהילה. השיעורים ינוהלו ויועברו גם על פי עקרונות למידה מסורתיות שלמדנו מתרבויות עתיקות לצד לימוד המתקשר עם התלמידים ברוח תקופתנו וכל זאת בדרך חווייתית המשלבת האזנה, נגינה, שירה ומתודות של מספרי סיפורים. המסלולים השונים נותנים מענה הן לצרכים השונים של בית הספר בטקסים, מופעים, הפסקות פעילות וכוליי והן לצרכים השונים של הילדים עצמם,לתלמידים המתקדמים במיוחד נספק את האפשרות להמשיך באנסמבלים קטנים. ולתלמידים המתקשים נספק גירויים רגשיים וצוהר לעולם בו יוכלו להביע את עצמם בדרך קולית חדשה.

שלושת המסלולים הם:

צלילים נודדים א-ב

המסלול נועד לתת כלים ומושגים בסיסיים בתחום המוזיקה בכלל ומוזיקת העולם בפרט על מנת להעשיר את תחום המוזיקה בבית הספר, לחשוף את התלמידים: למקצבים, משפחות הכלים,ותהליכי עבודה ביצירה מוזיקלית קבוצתית.

א.מטרות ממוקדות בילדים

  • הילדים ירכשו מיומנויות בסיסיות בהאזנה מודרכת ליצירות, וידע נרחב על משפחות הכלים והתפתחותם ברחבי העולם
  • הילדים ילמדו תיפוף על כלי הקשה שונים ופיתוח קול
  • הילדים יחושו את חווית הנגינה המשותפת ממקום של תמיכה העצמה וביטוי אישי

ב.מטרות ממוקדות בבית הספר

  • תמיכה והשתלבות בתכנית הלימודים ובמקצועות האומנות השונים
  • הטמעת אווירה מוזיקלית ויצירתית בכיתות, במסדרונות, בחדר מורים
  • העלאת מופע בסוף השנה

ג. אופן הביצוע

  • בכל בית ספר תוקם פינת מוזיקה המבוססת על כלים מן העולם. התוכנית תהיה בהלימה לתוכנית הלימודים הקיימת מטעם משרד החינוך+הרחבות ספציפיות מתחומי מוזיקת עולם שונים
  • מדריך מטעם צלילי עולם, מיומן ובעל ניסיון ישתלב בהדרכה בבית הספר ויהיה חלק בלתי נפרד ממערכת הלימודים ומהתוכנית הבית ספרית
  • במסגרת הלימודים ישולבו נושאים רבים מאומנויות נוספות כמו: תנועה, דרמה, ציור המשתלבות במערך הלימוד בהקשר הרצוי

תופים וצלילים ג-ד

המסלול תופים וצלילים ממשיך את המסע המרתק ומעמיק לנושאים חדשים. המסלול בונה פלטפורמה ארגונית חינוכית בתוך בית הספר הכוללת שיעורי העשרה בכיתות ובחצר, שיעורי יצירה בה המוסיקה משתלבת בתחום של בניית כלי נגינה עם דגש על חומרים ממוחזרים

א. מטרות ממוקדות ילדים

  • הילדים ירכשו מיומנויות בבניית כלי נגינה
  • הילדים ייחשפו לעולם המוזיקה הסובב אותנו לא רק בהקשר של כלי הנגינה אלה המוזיקה הטבעית שקיימת בעולם

ב. מטרות ממוקדות בביה"ס

  • העשרת האקלים הבית ספרי בצלילים מכלים שנבנו ע"י הילדים, בצבעים ובאווירה חיה ותוססת
  • בנייה ושדרוג של פינת כלי המוזיקה ותערוכות של כלי נגינה מקוריים
  • מופע בסוף השנה

ג. אופן הביצוע

  • הילדים יעמיקו את תחום הקצב ע"י כך שיכנסו לתהליך מרתק של בניית כלי הנגינה מן המשפחות השונות בעצמם, ניצור אווירה של מיחזור ובנייה ירוקה שכן הרבה דברים הסובבים אותנו שכבר אין בהם שימוש יכולים להפוך לכלי נגינה מרתקים (צינורות, בקבוקים, מיכלים ועוד ועוד) הילדים ילמדו לפקוח את עיניהם ולזהות את הפוטנציאל הנמצא סביבם

מוזיקת עולם ה-ו

מוזיקת עולם המסלול מתפרש על פני נושאים רבים בתחום המוזיקה, אומנויות הבמה, היסטוריה, וגאוגרפיה בהקשר של המוזיקה המקומית עם דגש על שני תחומים עיקריים בהם נתמקד ונעמיק תורת האילתור ובנייה והעלאת מופעים. ההקשר התרבותי עליו נלמד מתחבר באופן ישיר לעולם המעסיק את התלמידים לדוגמא כשנלמד על תופים מדברים באפריקה נתנסה באופן חוויתי בתקשורת שלי עם העולם חברים הורים ביה"ס וכולי. בהודו נלמד על מוזיקה המאפשרת ועוזרת להתבוננות פנימית והתייחסות לשקט שבין הצלילים וחשיבותו הרבה, כמו בחיים האם ניתן למצוא זאת במציאות חיינו המהירים והמלחיצים וכל זאת דרך המוזיקה

א. מטרות ממוקדות ילדים

  • העצמה של התלמידים בכל הקשור בביטחון עצמי דרך בנייה והעלאת מופעים במהלך שנת הלימודים
  • הילדים ירכשו את יסודות האילתור במוזיקה ובקצב עם התייחסות לכישורי החיים
  • העשרת החיבור לשורשי המשפחה בהקשר של המוזיקה בעדות ישראל השונות

ב. מטרות ממוקדות בביה"ס

  • שילוב בטקסים אירועים חגים ומופעים במהלך השנה
  • יצירת אקלים מוזיקלי במסדרונות ביה"ס בכיתות בחדר המורים ובהפסקות פעילות
  • נעלה מופעים הקשורים לעדות ישראל מחומרים שהילדים יביאו וניצור חיבור לקהילה מעבר לגבולות ביה"ס

 

לפרטים והזמנות
מלא/י את הפרטים הבאים:


    רוצים להתייעץ? לחצו כאן ומלאו פרטיכם
    לפרטים והזמנות מלא/י את הפרטים הבאים: